Η τάξη του 2015

Επιτέλους η χειμερινή ανάπαυλα για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έληξε και το προσεχές Σαββατοκύριακο έχουμε την πρεμιέρα του νέου πρωταθλήματος.
Η αρχή, όπως έχει καθιερωθεί πλέον, θα γίνει από το Albert Park της Μελβούρνης σε ένα μαραθώνιο 20 GP που θα ολοκληρωθεί στα τέλη Νοεμβρίου στο Abu Dhabi. 



Αλλαγές κανονισμών

Οι σημαντικότερες αλλαγές μεταξύ άλλων που μπορούν να επηρεάσουν καθοριστικά το φετινό πρωτάθλημα είναι οι εξής: 

1. Οι ομάδες πλέον έχουν στη διάθεση τους συνολικά 4 μονάδες ισχύος για όλη τη σεζόν που σε συνδυασμό με τον αυξημένο αριθμό των αγώνων πιέζει τις ομάδες να βρουν εξ αρχής αξιοπιστία. Σε περίπτωση που χρειαστεί να αντικατασταθεί πλήρως (αποτελείται από 6 εξαρτήματα) η μονάδα ισχύος ο εκάστοτε πιλότος είναι υποχρεωμένος να εκκινήσει από την ουρά του grid. Απαγορεύεται σε αυτήν την περίπτωση η εκκίνηση από το pitlane. 

2. Μείωση έγινε και στις διαθέσιμες ώρες που θα έχουν οι ομάδες για εξέλιξη στην αεροδυναμική σήραγγα. Από 80 πέρυσι, φέτος θα έχουν 65. 

3. Απαγορεύονται οι ηλεκτρικές κουβέρτες στα ελαστικά. 

4. Το καθεστώς parc ferme θα ισχύει από την τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών και όχι από τις κατατακτήριες όπως πέρυσι. 

5. Σε περίπτωση που εμπλακεί το αυτοκίνητο ασφαλείας κατά τη διάρκεια του αγώνα, όταν αποσυρθεί θα δίνεται επανεκκίνηση στον αγώνα. Εξαιρούνται από τον κανόνα οι δύο πρώτοι και οι πέντε τελευταίοι γύροι κάθε αγώνα. 

Line up


1. Mercedes


Η γερμανική ομάδα διατήρησε το ίδιο οδηγικό δίδυμο και ξεκινάει τη σεζόν ως το απόλυτο φαβορί. Στις χειμερινές δοκιμές στη Βαρκελώνη έδειξαν ότι εξακολουθούν να έχουν το προβάδισμα και μένει να δούμε εάν οι υπόλοιπες ομάδες έχουν καταφέρει να κλείσουν την ψαλίδα της διαφοράς. Αναμένεται και φέτος να επιτρέψει η ομάδα ανοιχτά τη μονομαχία ανάμεσα σε Hamilton και Rosberg όμως ο Βρετανός πέρυσι επιβλήθηκε και ο ομόσταυλός του καλείται να αποδείξει ότι αντέχει την πίεση του πρωταθλητισμού. 

2. Red Bull Renault


Οι "ταύροι" παραμένουν ερωτηματικό μετά τις χειμερινές δοκιμές. Είναι άγνωστο σε τι επίπεδο έχει φτάσει η Renault την εξέλιξη των κινητήρων της, όπως επίσης και το πως έχει επηρεαστεί η ομάδα από τη φυγή του Sebastian Vettel . Το σίγουρο είναι ότι ο Daniel Ricciardo θα έχει όλη την προσοχή της ομάδας ώστε να συνεχίσει από εκεί που τελείωσε πέρυσι, δηλαδή καταπληκτικά... Νέο πρόσωπο στην ομάδα ο Daniil Kvyat που προβιβάστηκε από τον προθάλαμο της Toro Rosso     

3. Williams Mercedes


Πέρυσι η ομάδα του Frank Williams ανέκτησε σημαντικό μέρος της ανταγωνιστικότητάς της αφού τα τελευταία χρόνια κάθε άλλο παρά θύμιζε τη μεγάλη ομάδα του παρελθόντος. Στη Βαρκελώνη κατά τις χειμερινές δοκιμές οι χρόνοι έδειξαν ότι η βρετανική ομάδα έχει σωστό προσανατολισμό. Ο Bottas πέρυσι κέρδισε ξεκάθαρα το Massa στην εσωτερική μονομαχία και αν φέτος επαναλάβει τα περυσινά του ανδραγαθήματα το όνομα του θα συζητηθεί έντονα στη silly season.

4. Ferrari



Πολύ μέλι και από... τηγανίτα τίποτα. Αυτή η παροιμία ταιριάζει μόνο στην περίπτωση της ιταλικής ομάδας που έχει απογοητεύσει ξανά και ξανά τις τελευταίες σεζόν τους tifosi. Οι αποφάσεις όμως, ήδη μεσούσης της περασμένης σεζόν, ήταν αυστηρές και η απομάκρυνση από τη ρίζα μέχρι τα άνθη όλων των προσώπων (Domenicali, Montezemolo, μηχανικοί, τεχνικοί και όποιον βάλει ο νους σας) που απέτυχαν να κρατήσουν ψηλά τη θρυλική φίρμα ίσως έχουν αποτέλεσμα φέτος. Σε αυτούς περιλαμβάνεται και ο Fernando Alonso τη θέση του οποίου πήρε ο Sebastian Vettel στην πιο ηχηρή μεταγραφή της φετινής χρονιάς. Όμως ο Γερμανός, όσο και αν ακούγεται οξύμωρο, καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά. Γιατί στη Red Bull πετούσε όταν είχε το καλύτερο μονοθέσιο αλλά πέρυσι που άλλαξαν οι όροι ο Ricciardo του έδειχνε το δρόμο... 

Στη Jerez κατά τις χειμερινές δοκιμές ο Raikkonen είχε μεγάλα κέφια σημειώνοnτας εκπληκτικούς χρόνους και δήλωσε ότι το φετινό μονοθέσιο είναι πολύ καλύτερο παντού. Ο Φινλανδός διατηρεί άρiστες σχέσεις με τον Vettel και αυτό θα είναι προς όφελος της Ferrari. Ίσως φέτος στην ιταλική ομάδα να του χρωστούν κάτι από πέρυσι σε θέμα μεταχείρισης....

5.  McLaren Honda


Ο Ron Dennis είναι μανούλα στο να συγκεντρώνει τους ανθρώπους που θέλει και να προχωρά μεγάλα project. Φέτος αποφάσισε ότι θα αναβιώσει το θρυλικό συνδυασμό McLaren Honda και συν τοις άλλοις έφερε πλάι στον Button τον Fernando Alonso. Όλα ακούγονται εκπληκτικά αλλά στις χειμερινές δοκιμές δεν τα πήγαν καλά και ο πονοκέφαλος από το ατύχημα του Alonso, που θα είναι απών στην Αυστραλία, είναι μεγάλος. Ο Eric Boullier δεν ακούγεται ιδιαίτερα αισιόδοξος και θα ήθελα να είμαι από μια μεριά να ακούω τα σχόλια των Ιαπώνων των οποίων το μοτέρ μένει να δούμε πόσο δυνατό θα είναι. 

6. Force India Mercedes


Αμετάβλητη η δύναμη της Ινδίας για το 2015. Αιχμή του δόρατος θα είναι και πάλι ο πολύ σταθερός Nico Hulkenberg. 

7. Toro Rosso Renault


Ο Adrian Sutil και ο Esteban Gutierrez αποχαιρέτησαν και τις θέσεις τους πήραν ο Max Verstappen (γιος του Jos Verstappen) και ο Crlos Sainz jr (γιος του τέως οδηγού στο WRC Carlos Sainz). Έχει μεγάλο ενδιαφέρον τι θα καταφέρει το νέο οδηγικό δίδυμο το οποίο τουλάχιστον... ονομαστικά τα πάει μια χαρά. 

8. Lotus Mercedes


Εάν περιμένουμε φέτος μία έκπληξη στη μέση της κατάταξης αυτή ίσως να είναι η Lotus. Απογοητευμένη από τη Renault μεταπήδησε στη Mercedes για παροχή κινητήρων και ήδη στις δοκιμές έδειξε πολύ βελτιωμένη. Το θέμα των περιορισμένων πόρων υφίσταται ακόμα αλλά υπάρχει αισιοδοξία. Καμία αλλαγή στο οδηγικό δίδυμο με τους Grosjean - Maldonado να παραμένουν. 

9. Sauber Ferrari


Ο Marcus Ericsson διασώθηκε από το ναυάγιο της Caterham βρίσκοντας θέση στην ελβετική ομάδα. Πλάι του θα βρίσκεται ο περυσινός δοκιμαστής της Williams Felipe Nasr. Χαμηλές προσδοκίες. 

10. Manor F1


Πέρυσι λεγόταν Marussia αλλά άλλαξε το ιδιοκτησιακό καθεστώς και μετονομάστηκε.Ο Roberto Merhi και ο Will Stevens είναι επιλογές αμφιβόλου αξίας μιας και δεν έχουν επιδείξει κάτι αξιόλογο τα προηγούμενα χρόνια σε μικρότερες κατηγορίες. Εάν σημειώσουν βαθμούς θα μιλάμε για θαύμα.   

Vittorio