Grand Prix Ουγγαρίας: Παραδίδονται μαθήματα μελλοντικών πρωταθλητών, καλέστε το Καγκουρό

Ένας καταπληκτικός Daniel Ricciardo που συνδύασε ταχύτητα, φρεσκάδα, μαχητικότητα και ακρίβεια έφτασε στη 2η νίκη της καριέρας του συγκλονίζοντας τους πάντες στο Hungaroring. Πλάι του στο βάθρο ο εκπληκτικός Alonso που λίγο έλειψε να κάνει το θαύμα και στην 3η θέση ο Lewis Hamilton που πραγματοποίησε τρομερή ανατροπή των δεδομένων εκκινώντας από το pit lane. Στον αγώνα των θαυμάτων, ο Kimi Raikkonen έκανε και αυτός το δικό του παίρνοντας την 6η θέση και το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα με την Ferrari. Ο Φινλανδός εκκίνησε 16ος και τερμάτισε 6ος.

Τα παιχνίδια του Rosberg και του καιρού

Από την αρχή του τριήμερου στην Ουγγαρία οι Mercedes έκαναν για ακόμα μία φορά επίδειξη ισχύος γράφοντας τους καλύτερους χρόνους και οι κατατακτήριες του Σαββάτου ξεκίνησαν με τον ίδιο ρυθμό. Ωστόσο ο Hamilton στο Q1 είδε τη μονάδα ισχύος του να φλέγεται κάτι που αυτομάτως τον έθεσε εκτός συνέχειας. O Rosberg πήρε δια περιπάτου την pole position καταφέρνοντας να μη ξεγελαστεί από τη βροχή στο Q3 και με δεδομένο ότι στο Hungaroring τα προσπεράσματα είναι δύσκολα ήλπιζε σε μια εύκολη νίκη. 

Τη 10άδα συμπλήρωσαν οι Vettel-Bottas-Ricciardo-Alonso-Massa-Button-Vergne-Hulkenberg-Magnussen. Οι επισκευές που ήθελε όμως το μονοθέσιο του Magnussen, ύστερα από έξοδο που είχε στο Q3, οδήγησαν τη McLaren στην απόφαση να ξεκινήσει από το pitlane. Μαζί δηλαδή με τον Hamilton μιας και στη Mercedes είχαν αποφασίσει το ίδιο για τον Βρετανό. Στα παράξενα των δοκιμών ήταν η απόφαση της Ferrari να μην βγάλει για δεύτερη προσπάθεια στο Q1 τον Raikkonen και έτσι ο Φινλανδός δεν προκρίθηκε και θα εκκινούσε 16ος. Το μεγάλο ερωτηματικό για τον αγώνα ήταν ο καιρός καθώς οι προβλέψεις έδιναν μεγάλη πιθανότητα βρόχινου αγώνα. 

Ο καιρός και το safety car ανακατεύουν τη στρατηγική

Τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στην εκκίνηση με ενδιάμεσα ελαστικά αφού λεπτά νωρίτερα είχαν ανοίξει οι ουρανοί και η πίστα σε άλλα σημεία ήταν βρεγμένη και σε άλλα στεγνή. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε άνετα μπροστά και με εξαίρεση μια μάχη ανάμεσα στον Alonso και τον Vettel για την 3η θέση, δεν υπήρξαν ουσιαστικές αλλαγές. Στα αξιοσημείωτα η έξοδος του Hamilton με το καλημέρα προσπαθώντας να πιέσει από την πρώτη στιγμή βγαίνοντας από το pit lane. Ωστόσο ο Βρετανός συνέχισε χωρίς προβλήματα. 

Φτάνοντας στον 9ο γύρο ο Ericsson ύστερα από έξοδο που είχε διέλυσε το μονοθέσιό του και το safety car έκανε την εμφάνισή του. Αμέσως οι πιλότοι έσπευσαν στα pit να "πετάξουν" τα ενδιάμεσα ελαστικά και να αλλάξουν σε στεγνά μαλακά. Μόνες εξαιρέσεις οι δύο McLaren που ρίσκαραν να μείνουν με τα ενδιάμεσα Pirelli. To safety car ήταν έτοιμο να αποχωρήσει από την πίστα αλλά ο Grosjean το υποχρέωσε να παραμείνει επικεφαλής ύστερα από δικό του τετ α κε. Όταν τα μονοθέσια μπήκαν σε ρυθμούς αγώνα ο Button πέρασε τον Riccardo και ο Magnussen τον Rosberg κάτι που αρχικά έδειχνε ότι η επιλογή τους να παραμείνουν με ελαστικά μικτών συνθηκών ήταν ορθή. Ύστερα από λίγους γύρους όμως η υπεροχή των ελαστικών για στεγνό ήταν παραπάνω από εμφανής και έτσι οι δύο McLaren υποχρεώθηκαν να μπουν στα pit και έπεσαν αρκετά πίσω στην κατάταξη. Η κατάταξη σε αυτό το σημείο του αγώνα ήταν Ricciardo-Massa-Alonso-Vergne-Rosberg-Vettel-Hamilton-Perez-Bottas-Gutierrez με το Rosberg να έχει χάσει την πρωτοπορία και αρκετές θέσεις δυσκολευόμενος με τις μικτές συνθήκες. Αντίθετα ο Hamilton οδηγώντας παθιασμένα ήταν αποφασισμένος να βρεθεί μπροστά του. 

Ποικιλία επιλογών με σκοπό την ανατροπή

Ακολούθησε ένας πόλεμος ταχύτερων γύρων ανάμεσα στον Alonso και τον Ricciardo για να φτάσουμε μέχρι τον 23ο γύρο όταν το safety car ξαναμπήκε στην πίστα! Υπαίτιος αυτή τη φορά ήταν ο Perez που είχε οδηγήσει την Force India στις μπαριέρες. Στη Red Bull είχαν την έμπνευση να καλέσουν τον Ricciardo και να του βάλουν φρέσκα μαλακά ελαστικά, μια επιλογή που στο τέλος θα τους δικαίωνε. Στα pit μπήκαν και οι δύο Williams για να φορέσουν τη μέση γόμα της Pirelli ποντάροντας σε μεγάλα stint. Έτσι η κατάταξη ανακατεύτηκε και είχε διαμορφωθεί με τον Alonso επικεφαλής, τους Vergne-Rosberg-Vettel-Hamilton-Ricciardo-Massa να ακολουθούν και τους Raikkonen-Button-Sutil να έχουν μπει στους βαθμούς. 

Έχοντας ξεπεράσει τον 30ό γύρο οι δύο Mercedes μπήκαν στα pit και πριν τον 40ό ο Alonso. Προηγουμένως ο Vettel πιεζόμενος από τον Hamilton είχε ένα παράξενο τετ α κε γλιστρώντας πάνω στα kerbs και ακουμπώντας οριακά στην επαναφορά με την απέναντι μπαριέρα! Ο Γερμανός συνέχισε αλλά ο ρυθμός του είχε επηρεαστεί από την επαφή. Εντύπωση προκαλούσε το γεγονός ότι επιλογές των ομάδων ήταν διαφορετικές ποντάροντας στο να κάνουν τη διαφορά στους τελευταίους γύρους. Με την κατάταξη να είναι Ricciardo-Massa-Alonso-Hamilton-Rosberg-Bottas-Raikkonen-Vettel-Vergne-Button, οι δύο Williams και ο Hamilton ήταν με τη μέση γόμα και οι υπόλοιποι με τη μαλακή. Το ερώτημα ήταν πότε θα αλλάξουν πάλι ελαστικά και ποιος μπορεί να έχει τα πιο φρέσκα στο τέλος. Ο Massa άλλαξε σε φρέσκια μέση στον 46ο γύρο και στον 55ο γύρο ο Ricciardo σε φρέσκια μαλακή, όπως και ο Rosberg δύο γύρους μετά. 

Ο Μάγος Alonso και το ασύλληπτο Καγκουρό

Οδεύοντας για την ολοκλήρωση των 70 γύρων του Ουγγρικού GP κανένας άλλος οδηγός δε φαινόταν διατεθειμένος να αλλάξει εκ νέου ελαστικά και θα πορεύονταν όλοι ως το τέλος με τις υπάρχουσες επιλογές. Στην πίστα τώρα επικρατούσε μεγάλη ένταση αφού υπήρχαν πολλοί μνηστήρες για τη νίκη. Ο Alonso ήταν επικεφαλής οδηγώντας υπερβατικά με τα φθαρμένα μαλακά της Pirelli και επεδίωκε το θαύμα για τη Ferrari, σε απόσταση βολής βρισκόταν ο Hamilton με τη μεσαία γόμα αλλά σε καλύτερη κατάσταση από του Alonso και από την 3η θέση ο Ricciardo ερχόταν με αυτοπεποίθηση έχοντας πιο φρέσκα μαλακά ελαστικά. Την ίδια ώρα ο Rosberg "πετούσε" έχοντας τα πιο καλά ελαστικά από όλους και πλησίαζε με καταιγιστικό ρυθμό τους πρωτοπόρους. 

Ο Alonso αμυνόταν φανταστικά στις επιθέσεις του Hamilton λες και οδηγούσε ισάξιο μονοθέσιο, ο Βρετανός όμως προσπαθούσε να κρατήσει πίσω του και το Ricciardo, ώσπου ο Αυστραλός έκανε την αποφασιστική του κίνηση 3 γύρους πριν το τέλος. Παίρνοντας εκπληκτικά την εξωτερική από τον Hamilton και με οριακό φρενάρισμα πέρασε τον Βρετανό και ανέβηκε με θάρρος στη 2η θέση. Στον επόμενο γύρο πέρασε ακόμα πιο εύκολα τον Alonso και πήρε πρώτος την καρό σημαία σημειώνοντας μία απίθανη νίκη. Ο Hamilton πίεσε εκ νέου τον Alonso αλλά ο Ισπανός έκλεισε όλες τις πόρτες παίρνοντας τη 2η θέση για τη Ferrari. Ο Hamilton παραλίγο να χάσει την 3η θέση από τον Rosberg που τον απείλησε στον τελευταίο γύρο και τη 10άδα έκλεισαν οι Massa-Raikkonen-Vettel-Bottas-Vergne-Button. 

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του GP Ουγγαρίας:


Η F1 κάνει διακοπές για 3 εβδομάδες και επιστρέφει στις 22-24 Αυγούστου για το θρυλικό GP Βελγίου.

Vittorio