Grand Prix Μ. Βρετανίας: Ολική επαναφορά Hamilton

Ύστερα από έναν επεισοδιακό αγώνα ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη και συνολικά το αποτέλεσμα που ήθελε αφού εγκατέλειψε ο Nico Rosberg.
Έτσι, με τη διαφορά τους στους 4 βαθμούς η μάχη για τον τίτλο ξεκινά και πάλι από την αρχή. Πίσω από το Βρετανό τερμάτισε ο εκπληκτικός Valtteri Bottas, που εκκινούσε 14ος, ενώ εξαιρετική εμφάνιση έκανε και ο Daniel Ricciardo που συμπλήρωσε το βάθρο. 

Εκκίνηση και κόκκινη σημαία

Με την απειλή της βροχής να έχει απομακρυνθεί τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση. Επιλογή των ομάδων ήταν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα πλην των δύο Ferrari που θα χρησιμοποιούσαν τη σκληρή. Η σχάρα εκκίνησης βέβαια ήταν αρκετά διαφοροποιημένη σε σχέση με εκείνη που προέκυψε από τις κατατακτήριες του Σαββάτου. Οι αλλαγές ήταν στην ουρά του grid. Κανονικά ο Gutierrez με την ποινή που κουβαλούσε από τον προηγούμενο αγώνα θα εκκινούσε τελευταίος αλλά η ακύρωση του Maldonado μετά τις κατατακτήριες, επειδή στο τέλος του Q2 έμεινε από καύσιμα, έφερε αυτόν ουραγό. Μέχρι όμως να τιμωρηθούν οι δύο Caterham και να εκκινήσουν αυτές τελευταίες επειδή στο Q1 δε σημείωσαν χρόνους εντός του 107% από τον χρόνο του ταχύτερου γύρου. Ποινή λόγω αλλαγής κιβωτίου είχε και ο Chilton. Οπότε στις θέσεις 17 έως 22 η σειρά ήταν Chilton-Raikkonen-Gutierrez-Maldonado-Ericsson-Kobayashi.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε καθαρά πρώτος και ακριβώς από πίσω του ο Vettel είδε τη Red Bull του να πέφτει μέχρι την 5η θέση υποκύπτοντας αρχικά στις δύο McLaren και αμέσως μετά στον Hamilton. Πιο πίσω ο Hulkenberg έχασε δύο θέσεις πέφτοντας 6ος, o Ricciardo ανέβηκε μία, όντας 7ος, ενώ στους βαθμούς με το καλημέρα βρέθηκε ο Bottas πλασάροντας τη Williams στην 9η θέση από την 14η...

Το μεγάλο συμβάν όμως έγινε πιο πίσω με αρνητικό πρωταγωνιστή τον Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός ακολουθώντας φρενήρη ρυθμό είχε καταφέρει να περάσει και τον Alonso αλλά περνώντας την Aintree πριν την ευθεία Wellington δεν μπόρεσε να στρίψει. Εκτόνωσε τη Ferrari στο βοηθητικό διάδρομο αλλά γεμάτος ένταση να επιστρέψει στην πίστα πάτησε στο ενδιάμεσο τμήμα που χωρίζει το γρασίδι από την πίστα και μία αναπήδηση σε αυτό το σημείο δημιούργησε έντονη υπερστροφή στο μονοθέσιό του. Το αποτέλεσμα ήταν ανατριχιαστικό με τον Φινλανδό να χτυπά αρχικά με δύναμη στις μπαριέρες δεξιά και κατόπιν από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης να επιστρέφει στην πίστα και να χτυπά στα απέναντι προστατευτικά. Στο διάστημα που η Ferrari γύρισε ανεξέλεγκτη στην πίστα πέρασε ανάμεσα από τα μονοθέσια των Massa και Kobayashi οι οποίοι δεν απέφυγαν την επαφή και τέθηκαν επίσης εκτός αγώνα. 

Ο Raikkonen βγήκε κουτσαίνοντας από το μονοθέσιο και αμέσως μεταφέρθηκε με το αυτοκίνητο ασφαλείας στο ιατρικό κέντρο της πίστας. Ευτυχώς ο οδηγός της Ferrari γλίτωσε τα χειρότερα και πέρα από μελανιές στο αριστερό του πόδι δεν αποκόμισε τίποτε άλλο από το ατύχημα. Στο μεταξύ ο αγώνας είχε διακοπεί με την κόκκινη σημαία να κάνει την εμφάνισή της αφού κρίθηκε απαραίτητη η επισκευή της μπαριέρας που χτύπησε η Ferrari.

Συνεχίζονται οι προβληματικές εμφανίσεις για τον Kimi Raikkonen.
Επανεκκίνηση με show Alonso & Bottas

Ύστερα από διακοπή μίας ώρας η... περιβόητη μπαριέρα επισκευάστηκε και τα μονοθέσια ήταν έτοιμα για επανεκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η κατάταξη ήταν Rosberg-Button-Magnussen-Hamilton-Vettel-Hulkenberg-Ricciardo-Kvyat-Bottas-Bianchi. Ο Alonso είχε πάρει την απόφαση να "πετάξει" τη σκληρή γόμα και είχε αλλάξει στη μεσαία ενώ αντίθετη επιλογή έκαναν οι δύο Red Bull καθώς και οι Grosjean, Perez και Vergne. 

Η επανεκκίνηση του αγώνα χαρακτηρίστηκε από το ρεσιτάλ προσπερασμάτων των Bottas και Alonso. Ο Φινλανδός της Williams ήδη στον 3ο γύρο απαλλάχτηκε τους Kvyat και Ricciardo και δύο γύρους μετά έκανε το ίδιο με τον Hulkenberg. Ακόμα πιο εντυπωσιακός όμως ήταν ο Fernando Alonso. Ο Ισπανός, που στην επανεκκίνηση ήταν 13ος, ακολουθώντας φοβερό ρυθμό πέρασε γρήγορα τους Gutierrez, Sutil και Bianchi και στη συνέχεια επιτέθηκε διαδοχικά στους Kvyat, Ricciardo και Hulkenberg σκαρφαλώνοντας 7ος! Στην κορυφή o Rosberg εξακολουθούσε να είναι πρώτος ενώ ο Hamilton είχε ξεμπερδέψει γρήγορα από τις δύο McLaren στην επανεκκίνηση και προσπαθούσε να μειώσει τη διαφορά των 5,5'' από τον team mate του. Έχοντας συμπληρώσει τους πρώτους 10 γύρους, ο Ricciardo προσπέρασε τον Hulkenberg ενώ πιο πίσω o Gutierrez είχε εντυπωσιακή επαφή με τον Maldonado σηκώνοντας τον δεύτερο στις δύο ρόδες! Παρόμοιο συμβάν, αλλά ανάποδα, είχαν οι δυο τους και στο Μπαχρέιν. 

Pit stop και εγκατάλειψη Rosberg

Στον 11ο γύρο ο Vettel μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών βλέποντας ότι η σκληρή γόμα ήταν λανθασμένη επιλογή και λίγους γύρους αργότερα άνοιξε το πραγματικό παράθυρο αλλαγής ελαστικών που υπαγορευόταν από τη χρήση της μεσαίας γόμας. Εν τω μεταξύ ο Bottas και ο Alonso συνέχιζαν στον ίδιο ρυθμό περνώντας αμφότεροι τον Magnussen. 

Στον 19ο γύρο ο Rosberg μπήκε στα pit βλέποντας μάλιστα τη διαφορά του από τον Hamilton να έχει μειωθεί στα 2''. Βγαίνοντας εντόπισε ένα πρόβλημα στο κατέβασμα των σχέσεων του κιβωτίου του αλλά το πρόβλημα φάνηκε να είναι παροδικό καθώς ο Γερμανοφινλανδός στιγμές μετά θα σημείωνε τον ταχύτερο γύρο. Η απόφαση της Mercedes να τραβήξει τον Hamilton αρκετούς γύρους αργότερα για αλλαγή ελαστικών φαινόταν ότι θα έκρινε το αποτέλεσμα καθώς ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα με τη διαφορά του από το Rosberg να είναι και πάλι στα 5,6''. Την ίδια ώρα ο Alonso είχε εκπληκτική μάχη με τον Button χωρίς όμως να καταφέρνει να τον περάσει και ο Ricciardo περνούσε για δεύτερη φορά τον Hulkenberg. Πλησιάζοντας στο μέσο του αγώνα η κατάταξη ήταν Rosberg-Hamilton-Bottas-Button-Alonso-Magnussen-Vettel-Ricciardo-Hulkenberg-Kvyat με τις δύο McLaren και τον Alonso να μην έχουν μπει για αλλαγή ελαστικών. 

Στον 26ο γύρο ο Alonso μπήκε στα pit όχι μόνο να αλλάξει ελαστικά αλλά να εκτίσει και ποινή stop and go 5'' αφού στην αρχική εκκίνηση συνελήφθη να έχει τοποθετήσει το μισό μονοθέσιο εκτός θέσης! Ο Ισπανός βγήκε στην πίστα 9ος ξεκινώντας νέα προσπάθεια ανάκαμψης. Στη μάχη της νίκης, ο Hamilton μείωνε ραγδαία τη διαφορά του από το Rosberg, όχι επειδή ήταν πολύ ταχύτερος αλλά γιατί το πρόβλημα με το κιβώτιο του Rosberg έκανε και πάλι την εμφάνισή του. Στον 29ο γύρο ο Nico πάρκαρε τη Mercedes στο γρασίδι εγκαταλείποντας από κιβώτιο και χάνοντας το σπουδαίο πλεονέκτημα που είχε στη μάχη του τίτλου.

Το +29 έγινε +4 και το παιχνίδι του τίτλου παίζεται από την αρχή.
Η κατάταξη ύστερα από την εγκατάλειψη του Rosberg και την ολοκλήρωση των τελευταίων ανεφοδιασμών ήταν Hamilton-Bottas-Vettel-Ricciardo-Button-Alonso-Magnussen-Kvyat-Hulkenberg-
Vergne. 

Alonso vs Vettel 

Έχοντας μπει στο τελευταίο μέρος του αγώνα τα παρατράγουδα δεν είχαν τελειώσει. Ο Vettel ξαναμπήκε στα pit για να βάλει φρέσκια μέση γόμα και βγαίνοντας στην πίστα βρέθηκε αντιμέτωπος με τον Alonso για την 5η θέση. Ο οδηγός της Ferrari απαίτησε τη θέση από τον Γερμανό, αλλά ο Vettel πείσμωσε και έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά έμεινε κολλημένος πίσω από τον Alonso για να πάρει πίσω τη θέση. Στον 38ο γύρο προσπάθησε να περάσει αλλά ο Alonso ήταν ασυμβίβαστος και έμεινε μπροστά. Η μάχη των δύο είχε συγκεντρώσει την προσοχή αφού στην κορυφή ο Hamilton είχε χαοτική διαφορά από τον Bottas. Μάλιστα είχε τέτοιο προβάδισμα ώστε μπήκε να αλλάξει ακόμα μία φορά ελαστικά, προφανώς για προληπτικούς λόγους. 

Η μάχη των δύο παγκόσμιων πρωταθλητών συνεχιζόταν με αμείωτη ένταση, ώστε στον 47ο γύρο ο Vettel έκανε την αποφασιστική του κίνηση και σε μια μονομαχία ρόδα με ρόδα στην κυριολεξία κατάφερε να περάσει τον Alonso. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη τη διάρκεια της μάχης ο Vettel γκρίνιαζε στη Red Bull υποστηρίζοντας ότι ο Alonso αποκτούσε πλεονέκτημα κινούμενος εκτός ορίων της πίστας. Όμως αντίστοιχα σχόλια έκανε και ο Ισπανός για τον Vettel με αποκορύφωμα τη στιγμή που ο Γερμανός τελικά πέρασε μπροστά. 

Στους τελευταίους γύρους δεν άλλαξε κάτι και το επεισοδιακό Βρετανικό GP ολοκληρώθηκε με το Hamilton να παίρνει εύκολα τη νίκη και να μπαίνει ξανά σε τροχιά τίτλου. Οι Bottas-Ricciardo συμπλήρωσαν το βάθρο ενώ τη 10άδα έκλεισαν οι Button-Vettel-Alonso-Magnussen-Hulkenberg-Vergne-Kvyat.

Δεύτερο σερί βάθρο για τον εξαιρετικό Bottas.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του GP Μ. Βρετανίας:


Επόμενη στάση του παγκόσμιου πρωταθλήματος της F1 στο Hockenheim για το GP Μ. Βρετανίας το τριήμερο 18-20 Ιουλίου.

Vittorio