Vittorio Analysis - GP Μονακό

1. Mercedes - 240 βαθμοί


Μετά τις 4 σερί νίκες του Hamilton, ο Rosberg απάντησε με σημαντική νίκη στο κυνήγι του τίτλου και έβαλε πάλι πλάτη τον team mate του.
O Hamilton εφόσον δεν προσπέρασε τον ομόσταυλό του στην εκκίνηση ήξερε ότι θα είχε δύσκολο έργο. Ο Βρετανός ήταν τσαντισμένος μετά τη λήξη του αγώνα γιατί δεν του αρκούσε η 2η θέση και γιατί θεωρούσε ήδη από το Σάββατο ότι ο Rosberg έπρεπε να έχει τιμωρηθεί για την ενέργειά του στο Q3. Στο βάθρο δε χαιρέτησε το Rosberg και όπως φαίνεται τα πνεύματα ανάβουν ενόψει Καναδά. Πάντως ο Niki Lauda εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η σχέση ανάμεσα στους δύο πιλότους θα έχει αποκατασταθεί μέχρι τότε. 

2. Red Bull Renault - 99 βαθμοί

Ο Ricciardo "έδειρε" ακόμα μία φορά τον Vettel στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα ναι μεν έχασε τη θέση του από Vettel και Raikkonen αλλά στο τέλος πήρε το βάθρο και απέδειξε ξανά ότι είναι ταχύτατος. Ο Vettel θα διεκδικούσε τη θέση στο βάθρο αλλά προδόθηκε νωρίς από το ERS του. Πρέπει να βελτιωθεί στα δοκιμαστικά αν θέλει να επικρατήσει του Ricciardo. H Red Bull συνολικά δείχνει ότι δεν μπορεί να απειλήσει για νίκη αλλά και ότι σε κάθε αγώνα το τρίτο σκαλί του βάθρου της ανήκει. 

3. Ferrari - 78 βαθμοί


Ο Raikkonen στους τελευταίους δύο αγώνες δείχνει να έχει λύσει πολλά από τα προβλήματά του με το στήσιμο του μονοθεσίου και κινείται σε εφάμιλλο, αν όχι ταχύτερο, ρυθμό με τον Alonso. Στο Μονακό είχε βάσιμες ελπίδες για το βάθρο αλλά μια σειρά κακοτυχιών (επαφές με Chilton και Magnussen) τον έφεραν στη 12η θέση. Είναι πολύ ωραίο που τον είδαμε επιτέλους να εκκινεί ζωηρά και να κερδίζει θέσεις, κάτι που ξέρει να κάνει καλά. Επίσης ήταν πολύ μαχητικός και έκανε τα πάντα για να πάρει βαθμούς μετά το υποχρεωτικό pit stop λόγω της επαφής με το Chilton. Ακόμα και μετά την επαφή με το Magnussen ξαναμπήκε στα pit και βγήκε λυσσασμένος κάνοντας τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα! Στην αντίπερα όχθη, ο Alonso ήταν φανερό ότι δεν πετούσε σπίθες όπως ο Raikkonen αλλά χωρίς ρίσκο, με υπομονή και εκμεταλλευόμενος της ατυχίες μπροστά του έφυγε με 12 πόντους από το Πριγκιπάτο.


4. Force India Mercedes - 67 βαθμοί

Ο Perez ενεπλάκη σε ατύχημα με τον Button και εγκατέλειψε νωρίς οπότε τη δουλειά για την ινδική ομάδα έφερε σε πέρας ξανά ο Nico Hulkenberg. Ο Γερμανός πήρε επάξια την 5η θέση και έδειξε ξανά πως θα μπορούσε εύκολα να οδηγεί καλύτερο μονοθέσιο...


5. McLaren Mercedes - 52 βαθμοί

Επιτέλους πήραν βαθμούς. Ο Button οδήγησε πολύ καλά και από 12ος τερμάτισε 6ος, ενώ ο Magnussen παρά το καλό του ξεκίνημα στην πορεία έχασε ρυθμό. Στο τέλος η επαφή με τον Raikkonen τον έριξε ακόμα πιο πίσω για να πάρει τελικά τον τελευταίο βαθμό της 10ης θέσης. 


6. Williams Mercedes - 52 βαθμοί

Ο Bottas θα είχε πάρει σίγουρα βαθμούς αν η μονάδα ισχύος του δεν τον πρόδιδε στο τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Massa κράτησε τα πολύ μαλακά ελαστικά για 45 γύρους και εκκινώντας 16ος κατάφερε να τερματίσει 7ος!


7. Lotus Renault - 8 βαθμοί


Ο αγώνας δεν ξεκίνησε καλά για το Grosjean αφού είχε πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμου και επαφή με τον Sutil που τον ανάγκασε να μπει στα pit. Όμως ο Γάλλος πάλεψε γερά και τερμάτισε 9ος. Εν τέλει 8ος ύστερα από την ποινή 5'' που πήρε ο Bianchi. 

8. Scuderia Toro Rosso Renault - 8 βαθμοί

Αμφότεροι Kvyat και Vergne εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη έχοντας μάλιστα σημαντικές ελπίδες να πάρουν βαθμούς, ειδικά ο δεύτερος. Η Lotus τους ισοφάρισε στη βαθμολογία. 

9. Marussia Ferrari - 2 βαθμοί


Ο Bianchi πήρε αρχικά μία ποινή stop and go 5'' επειδή δεν είχε τοποθετήσει σωστά το μονοθέσιο στην εκκίνηση και στο τέλος πήρε άλλη μία ποινή 5΄΄ στο χρόνο τερματισμού του επειδή εξέτισε την πρώτη όταν το safety car ήταν στην πίστα. Όμως στο Πριγιπάτο ήταν γραφτό της Marussia να πάρει τους πρώτους της βαθμούς και το έκανε ο Bianchi από την τελική 9η θέση. Ο Chilton δεν κατάφερε τίποτα περισσότερο από την 14η θέση. 


10. Sauber Ferrari - 0 βαθμοί

Ότι χειρότερο για μία ομάδα να βλέπει τον αγώνα των οδηγών της να καταστρέφεται ύστερα από δικά τους οδηγικά λάθη. 

11. Caterham Renault - 0 βαθμοί

Ο Kobayashi έκανε ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα αλλά ο Bianchi κατάφερε να τον περάσει στη Rascasse ενώ αργότερα είχε δύσκολες στιγμές και με τον Kimi Raikkonen. Τελικά τερμάτισε 13ος, την ώρα που ο Ericsson ήταν 11ος. Μετά το τέλος του αγώνα και ειδικά βλέποντας τη Marussia να έχει πάρει βαθμούς, ο ιδιοκτήτης της ομάδας Tony Fernandes έβαλε πωλητήριο στην ομάδα....

Vittorio