ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ – ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΟΧΙ;

 


Το παιδί σου γυρίζει από το σχολείο και λέει: «Δεν θέλω να ξαναπαίξω με τη Μαρίνα!».

Το ένστικτο σου; Να μπεις μέσα και να «διορθώσεις» την κατάσταση.
Όμως… η φιλία είναι πεδίο μάθησης, όχι παρέμβασης.

 Τι μαθαίνει ένα παιδί από τις φιλίες του:

  • Κοινωνικά όρια

  • Επικοινωνία

  • Διαχείριση απόρριψης

  • Συναισθηματική ανθεκτικότητα

 Πότε χρειάζεται παρατήρηση και όχι παρέμβαση:

  • Όταν το παιδί τσακώνεται για "ποιος θα είναι πρώτος στο παιχνίδι" – φυσιολογικό.

  • Όταν δοκιμάζει ρόλους ή προσωρινά «δεν τα βρίσκει».

 Πότε χρειάζεται στήριξη ή/και παρέμβαση:

  • Αν το παιδί δεν έχει ΚΑΘΟΛΟΥ φίλους για μεγάλο διάστημα.

  • Αν δέχεται συστηματικά απόρριψη ή bullying.

  • Αν το βλέπεις να αποσύρεται ή να αναπτύσσει φοβίες.

 Τι μπορείς να πεις:

  • «Μπορείς να μου πεις τι σε πείραξε;»

  • «Πώς ένιωσες; Και τι θα ήθελες να γίνει την επόμενη φορά;»

  • «Μήπως θέλεις να καλέσεις κάποιον άλλο φίλο για παιχνίδι;»

Σύμφωνα με τη νευροεπιστήμη, οι φιλίες είναι βασικό στοιχείο ανάπτυξης του μετωπιαίου λοβού (λογική, κρίση, ενσυναίσθηση).

Σχόλια