ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ – ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΟΧΙ;

 


Το παιδί σου γυρίζει από το σχολείο και λέει: «Δεν θέλω να ξαναπαίξω με τη Μαρίνα!».

Το ένστικτο σου; Να μπεις μέσα και να «διορθώσεις» την κατάσταση.
Όμως… η φιλία είναι πεδίο μάθησης, όχι παρέμβασης.

 Τι μαθαίνει ένα παιδί από τις φιλίες του:

  • Κοινωνικά όρια

  • Επικοινωνία

  • Διαχείριση απόρριψης

  • Συναισθηματική ανθεκτικότητα

 Πότε χρειάζεται παρατήρηση και όχι παρέμβαση:

  • Όταν το παιδί τσακώνεται για "ποιος θα είναι πρώτος στο παιχνίδι" – φυσιολογικό.

  • Όταν δοκιμάζει ρόλους ή προσωρινά «δεν τα βρίσκει».

 Πότε χρειάζεται στήριξη ή/και παρέμβαση:

  • Αν το παιδί δεν έχει ΚΑΘΟΛΟΥ φίλους για μεγάλο διάστημα.

  • Αν δέχεται συστηματικά απόρριψη ή bullying.

  • Αν το βλέπεις να αποσύρεται ή να αναπτύσσει φοβίες.

 Τι μπορείς να πεις:

  • «Μπορείς να μου πεις τι σε πείραξε;»

  • «Πώς ένιωσες; Και τι θα ήθελες να γίνει την επόμενη φορά;»

  • «Μήπως θέλεις να καλέσεις κάποιον άλλο φίλο για παιχνίδι;»

Σύμφωνα με τη νευροεπιστήμη, οι φιλίες είναι βασικό στοιχείο ανάπτυξης του μετωπιαίου λοβού (λογική, κρίση, ενσυναίσθηση).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΖΩΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΥΝΟΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Η ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΥΚΛΑΚΙΑ LABUBU ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΙΑΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ΦΡΕΝΙΤΙΔΑ;