Η ΠΙΕΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΠΟ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ – ΜΗΠΩΣ ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΟΜΑΝΕΙΣ;
«Να τον γράψουμε και αγγλικά; Και σκάκι; Ή μήπως ρομποτική;»
Η κοινωνία μας καλλιεργεί το μοντέλο «παιδί-πρότζεκτ» από πολύ νωρίς. Και το τίμημα το πληρώνει… η παιδικότητα.
Τι δείχνουν οι έρευνες:
-
Παιδιά με υπερφορτωμένα προγράμματα έχουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και μειωμένο δημιουργικό παιχνίδι.
-
Η ελεύθερη εξερεύνηση συνδέεται με αυξημένο IQ, μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και αυτορρύθμιση.
Τι χρειάζεται πραγματικά το παιδί;
-
Ασφάλεια + Αποδοχή: Όχι «θα είμαι περήφανος αν πετύχεις» αλλά «είμαι περήφανος που είσαι εσύ».
-
Χρόνος για παιχνίδι, βαρεμάρα, φαντασία.
-
Έναν γονιό που ρωτάει: «Τι σε κάνει να νιώθεις καλά;»
Τι μπορείς να κάνεις:
-
Δώσε του χώρο να επιλέξει: Αντί να του φορτώνεις δραστηριότητες, ρώτα: «Τι θα ήθελες να δοκιμάσεις φέτος;»
-
Εκτίμησε την προσπάθεια, όχι το αποτέλεσμα: Πες «Μου άρεσε που το προσπάθησες», όχι «Μπράβο για τον βαθμό».
-
Πρόσεξε τα σημάδια εξουθένωσης: Υπνηλία, άρνηση για μάθημα, εκρήξεις θυμού.
Όπως είπε ο Dr. Gabor Maté: "Το πιο σημαντικό δεν είναι να πετύχει το παιδί κάτι. Είναι να νιώθει ότι αξίζει αγάπη χωρίς να κάνει τίποτα."
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου