Η ΠΙΕΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΠΟ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ – ΜΗΠΩΣ ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΟΜΑΝΕΙΣ;


«Να τον γράψουμε και αγγλικά; Και σκάκι; Ή μήπως ρομποτική;»

Η κοινωνία μας καλλιεργεί το μοντέλο «παιδί-πρότζεκτ» από πολύ νωρίς. Και το τίμημα το πληρώνει… η παιδικότητα.

Τι δείχνουν οι έρευνες:

  • Παιδιά με υπερφορτωμένα προγράμματα έχουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και μειωμένο δημιουργικό παιχνίδι.

  • Η ελεύθερη εξερεύνηση συνδέεται με αυξημένο IQ, μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και αυτορρύθμιση.

Τι χρειάζεται πραγματικά το παιδί;

  • Ασφάλεια + Αποδοχή: Όχι «θα είμαι περήφανος αν πετύχεις» αλλά «είμαι περήφανος που είσαι εσύ».

  • Χρόνος για παιχνίδι, βαρεμάρα, φαντασία.

  • Έναν γονιό που ρωτάει: «Τι σε κάνει να νιώθεις καλά;»

Τι μπορείς να κάνεις:

  • Δώσε του χώρο να επιλέξει: Αντί να του φορτώνεις δραστηριότητες, ρώτα: «Τι θα ήθελες να δοκιμάσεις φέτος;»

  • Εκτίμησε την προσπάθεια, όχι το αποτέλεσμα: Πες «Μου άρεσε που το προσπάθησες», όχι «Μπράβο για τον βαθμό».

  • Πρόσεξε τα σημάδια εξουθένωσης: Υπνηλία, άρνηση για μάθημα, εκρήξεις θυμού.

Όπως είπε ο Dr. Gabor Maté: "Το πιο σημαντικό δεν είναι να πετύχει το παιδί κάτι. Είναι να νιώθει ότι αξίζει αγάπη χωρίς να κάνει τίποτα."

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΖΩΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΥΝΟΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Η ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΥΚΛΑΚΙΑ LABUBU ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΙΑΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ΦΡΕΝΙΤΙΔΑ;