Vittorio Analysis - GP Αυστρίας

1. Mercedes - 301 βαθμοί

Ήταν έως πολύ αναμενόμενο ότι η εικόνα των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου θα αποτελούσε ήδη μια καλή ανάμνηση για την ομάδα της Williams την Κυριακή το μεσημέρι. Οι Mercedes για ακόμα έναν αγώνα δεν είχαν αντίπαλο φτάνοντας στο 6ο φετινό τους 1-2. Ο Rosberg έδειξε ξανά ότι είναι πιο ανθεκτικός στην πίεση απ' ότι ο team mate του. Δεν έκανε λάθος το Σάββατο και την Κυριακή έλεγξε τον αγώνα χωρίς να απειληθεί από το Hamilton. Η διαφορά τους οδεύοντας προς την ολοκλήρωση του πρώτου μισού της σεζόν είναι στους 29 βαθμούς και πλέον ο Hamilton έχει ανάγκη τις νίκες για να αλλάξει τις ισορροπίες και τη... βαθμολογία. Χωρίς να αντιμετωπίσει προβλήματα αξιοπιστίας ο Rosberg, ο Βρετανός οριακά προλαβαίνει το τρένο του τίτλου.

2. Red Bull Racing Renault - 143 βαθμοί

Κάθε άλλο παρά ταύρους θύμιζαν οι RB10 στο Red Bull Ring. Στον εντός έδρας αγώνα τους αγκομάχησαν να μπουν στη 10άδα πραγματοποιώντας προβληματική εμφάνιση. Για τον Vettel τίποτα δεν πήγε καλά από το Σάββατο και μετά με αποτέλεσμα την εσκεμμένη εγκατάλειψη για να προφυλαχθεί το μοτέρ του. Από την άλλη ο Ricciardo εκκίνησε άσχημα αλλά του αξίζει ένα μπράβο για την αγωνιστικότητά του που του έδωσε την 8η θέση. Όπως εξελίσσονται τα πράγματα η αυστριακή εταιρία δύσκολα θα απειληθεί για τη δεύτερη θέση έστω και αν στο σπίτι της υστέρησε. 

3. Ferrari - 98 βαθμοί

Και το αστείο συνεχίζεται. Θεωρούν στη Scuderia επίτευγμα που τερμάτισε ο Alonso μόλις 18'' από την κορυφή και υποστηρίζουν ότι μειώνεται η διαφορά από τη Mercedes. Να σας δούμε στο Silverstone που δεν είναι Red Bull Ring και γύρω γύρω όλοι και οι διαφορές ανοίγουν αν δεν είσαι ανταγωνιστικός. Ως προς το οδηγικό δίδυμο η εικόνα ήταν η γνώριμη. Ο Alonso έχει προσαρμοστεί και παλεύει όπως μπορεί με το μονοθέσιο και τους νέους κανονισμούς ενώ ο Raikkonen δε λέει να αλλάξει προσέγγιση στο στήσιμο του μονοθεσίου και αδικεί τον εαυτό του. 5-10 ο απολογισμός. 

4. Force India Mercedes - 87 βαθμοί

Η δύναμη της Ινδίας αρέσει γιατί τα κάνει όλα με το δικό της τρόπο και αποτελεσματικά. Ξέρουν ότι διαχειρίζονται καλά τα ελαστικά τους, επιλέγουν διαφορετική στρατηγική και βρίσκονται διαρκώς στους βαθμούς. Η σταθερότητά τους δεν αποκλείεται να τους φέρει εμπρός από τη Ferrari στη βαθμολογία. Επίσης ο Perez στους τελευταίους αγώνες είναι υπομονετικός, γρήγορος και δίνει τις δικές του απαντήσεις στον Hulkenberg. 

5. Williams Mercedes - 85 βαθμοί

Εκπληκτικό 1-2 στις δοκιμές, εξαιρετικό 3-4 στον αγώνα. Δεν περίμενε κανείς να κερδίσουν τον αγώνα αλλά ήταν ευχάριστο που μπόρεσαν να έχουν τόσο ανταγωνιστικό ρυθμό. Το αποτέλεσμα στο Red Bull Ring ήταν τονωτική ένεση για τη Williams που την έφερε σε απόσταση βολής από την 4η θέση της βαθμολογίας. Ο Bottas άνοιξε λογαριασμό στην καριέρα του παίρνοντας το πρώτο του βάθρο, αν και ήταν αναμενόμενο αφού έχει δείξει πόσο γρήγορος είναι. Ίσως η 4η θέση είναι λίγο απογοητευτική για το Massa γιατί μετά το πρώτο pit stop είδε να χάνει απότομα την επαφή του με την κορυφή ενώ ο Bottas με το ίδιο μονοθέσιο αντιστάθηκε περισσότερο στις Mercedes. 

6. McLaren Mercedes - 72 βαθμοί

O Magnussen ήταν για έναν ακόμα αγώνα σταθερός και βρέθηκε δίκαια στους βαθμούς. Αγώνα με αγώνα γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικός και βρίσκεται όλο και πιο κοντά στα στάνταρ του Button. Ο πρωταθλητής δυσκολεύτηκε στην Αυστρία και η 11η θέση είναι απογοητευτική μπροστά στην 7η του team mate του. 

7. Scuderia Torro Rosso Renault - 12 βαθμοί

Όλα στραβά και ανάποδα και για τους έτερους ταύρος του grid. O Kvyat ποτέ δε θα μάθουμε που θα έφτανε εκκινώντας από την 6η θέση καθώς ένα κλατάρισμα οδήγησε σε κατάρρευση της πίσω ανάρτησης του μονοθεσίου του και από εκεί στην εγκατάλειψη. Ο Vergne έμεινε 60 γύρους στην πίστα αλλά τα φρένα του δεν άντεξαν άλλο και η κατάληξή του ήταν στα pit δίπλα στον Kvyat. 

8. Lotus Renault - 8 βαθμοί

Αν ψάχνετε οδηγό διάλυσης ομάδας αυτόν τον έχει η Lotus. Προβλήματα στα φρένα για τον Maldonado, παράπονα για την πρόσφυση των πίσω ελαστικών από τον Grosjean. Το 12-14 στην Αυστρία ήταν ένα ακόμα πικρό ποτήρι για τη Lotus. 

9. Marussia Ferrari - 2 βαθμοί

Ο Bianchi τερμάτισε 15ος και επικράτησε σε μία ακόμα μάχη των ουραγών. Ίσως πρέπει να τον δούμε σε μια καλύτερη ομάδα. Ο Chilton επικράτησε του Ericsson αλλά ακόμα δεν έχει βρει τον τρόπο να βρίσκεται μπροστά από τον team mate του. 

10. Sauber Ferrari - 0 βαθμοί

Συναγωνίζονται τη Lotus για τον τίτλο της χειρότερης ομάδας σε σχέση με πέρυσι. Ο Sutil δεν μπόρεσε πάλι να πάρει βαθμούς ενώ ο αγώνας του Gutierrez ήταν πραγματική παρωδία. Δεν ήταν αστεία μόνο η ασυνεννοησία για να μπει στα pit, αλλά και η εκτέλεση της αλλαγής των ελαστικών. Οι μηχανικοί δεν του έβαλαν σωστή πίεση στα ελαστικά και ο Μεξικανός όταν ξαναμπήκε για να λυθεί το θέμα νόμιζε ότι τα προβλήματα τελείωσαν. Έκανε λάθος όμως. Οι μηχανικοί δεν τον ελευθέρωσαν με ασφάλεια και στη συνέχεια οι καμπάνες έπεσαν βροχή. Ποινή stop and go 10'' στην Αυστρία και ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του Silnerstone...

11. Caterham - 0 βαθμοί

Τελικά θα πουληθεί;

Vittorio