Vittorio Analysis - GP Καναδά

1. Mercedes - 258 βαθμοί

Το σερί κυριαρχίας σταμάτησε για τους "ασημί" στο σιρκουί Gilles Villeneuve. Η αιτία δεν ήταν η ικανότητα κάποιας άλλης ομάδας να υπερτερήσει αλλά τα προβλήματα αξιοπιστίας. Ενδεχομένως στα δύο μονοθέσια να υπήρξε παραπάνω πίεση από όσο επιτρεπόταν στη διάρκεια της μονομαχίας τους και το αποτέλεσμα ήταν μία εγκατάλειψη και η απώλεια της νίκης. Έχω ξαναπεί σε παλαιότερη ανάρτηση ότι ευτυχώς που στο φετινό πρωτάθλημα υπάρχει η κοκορομαχία των οδηγών της Mercedes. Διαφορετικά θα είχε χάσει κάθε ενδιαφέρον... Ο Hamilton αναμφίβολα είναι πολύ γρήγορος αλλά ο Rosberg δείχνει να συγκεντρώνει περισσότερα στοιχεία από εκείνα που χρειάζονται για να φτάσει ένας πιλότος μέχρι τον τίτλο και ας τον έχει κατακτήσει ο Hamilton μία φορά στην καριέρα του. Ο Γερμανοφινλανδός δείχνει να διαχειρίζεται καλύτερα τα συναισθήματά του. Αυτός ήταν που δε "λύγισε" από το 4/4 του Hamilton και στο Μονακό του απέδειξε ότι τα mind games δεν τον αγγίζουν. Αυτός ήταν που στον Καναδά υπό οριακές συνθήκες προστάτεψε καλύτερα το μονοθέσιό του δίνοντας τη μάχη του στα ίσα και παρόλο που απώλεσε τη νίκη κατάφερε να πάρει τη 2η θέση. Αυτός είναι ο επικεφαλής της βαθμολογίας όντας στο +22 από τον ομόσταυλό του. 

2. Red Bull Racing - Renault - 139 βαθμοί

Στη Red Bull μπορεί να μη διανύουν δυνατή σεζόν αλλά έχουν ότι χρειάζεται για να εκμεταλλεύονται ευκαιρίες όπως αυτή στο Καναδά και να τις μετατρέπουν σε νίκες. Πρώτη νίκη φέτος για την αυστριακή ομάδα και πρώτη νίκη καριέρας για το Ricciardo. Ο Αυστραλός δεν πήρε απλά την πρώτη νίκη αλλά να υπενθυμίσω πως για ακόμα έναν αγώνα οδήγησε καλύτερα από το Vettel. Μάλιστα εκκίνησε πιο πίσω από το Γερμανό αλλά μετά τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών ήταν μπροστά του... Το 1-3 αύξησε το προβάδισμα της περσινής πρωταθλήτριας για τη 2η θέση. 

3. Ferrari - 87 βαθμοί

Οι αναβαθμίσεις ισχύος που υποσχέθηκαν οι άνθρωποι του Μαρανέλο για τον Καναδά κάθε άλλο παρά δούλεψαν. Αναρωτιέμαι βέβαια πότε τα τελευταία χρόνια παρουσίασαν ουσιαστικές αναβαθμίσεις που βελτίωσαν την απόδοσή τους... Ο Alonso ήταν συγκρατημένος και με δόση τύχης κατάφερε να πάρει την 6η θέση. Από την άλλη ο Raikkonen έχασε πολύ χρόνο πίσω από άλλα μονοθέσια και στον 41ο γύρο προέβη σε ένα απογοητευτικό τετ α κε για την κλάση του. Kimi, το βλέπουμε ότι έχεις λυσσάξει να πάρεις ένα καλό αποτέλεσμα αλλά τέτοιες ενέργειες δεν είναι του επιπέδου σου. 10ος;

4. Force India - 77 βαθμοί

Χρησιμοποιώντας την αγαπημένη τους στρατηγική, πραγματοποιώντας δηλαδή μία αλλαγή ελαστικών, τα μονοθέσια της ινδικής ομάδας έγιναν κακός μπελάς για τις Red Bull και το Felipe Massa. Ο Perez δεν άντεξε στο τέλος αντιμετωπίζοντας προβλήματα στο φρενάρισμα και ο αγώνας του έληξε άδοξα στο ατύχημα με τη Williams του Massa. Στον αντίποδα ο Hulkenberg συνέχισε για ακόμα έναν αγώνα τη σταθερή συγκομιδή βαθμών και βρίσκεται 6ος στη βαθμολογία! Ο Perez ενόψει Αυστρίας τιμωρήθηκε με ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν πως στο συμβάν με το Massa ο Μεξικανός άλλαξε τη γραμμή του στο φρενάρισμα. 

5. McLaren Mercedes - 66 βαθμοί

Για δεύτερο σερί αγώνα η βρετανική ομάδα μπήκε στους βαθμούς με το Button να ηγείται και πάλι της προσπάθειας ανάκαμψης. Ο Βρετανός τερμάτισε 4ος με δόση τύχης αφού στο φινάλε οι Perez-Massa εγκατέλειψαν, αλλά η αλήθεια είναι ότι οδήγησε πολύ καλά και κατάφερε να αντέξει εμπρός από το Hulkenberg. O Magnussen μπορεί να τα πάει καλύτερα, του λείπει η εμπειρία. Θα μπορούσε να τερματίσει μία θέση πάνω αλλά ο Vergne αντιστάθηκε από την 8η θέση. 

6. Williams Mercedes - 58 βαθμοί

Ο Massa υπερείχε έναντι του Bottas σε αυτό τον αγώνα αλλά ο δεύτερος ήταν εκείνος που έφυγε με τους βαθμούς της 7ης θέσης από τον Καναδά ενώ ο Βραζιλιάνος με άδεια χέρια. Ο Felipe έπιασε εκπληκτικό ρυθμό στο τελευταίο μέρος του αγώνα εκμεταλλευόμενος τα πιο φρέσκα ελαστικά του αλλά μας θύμισε και πάλι πόσο θερμόαιμος είναι. Ο Perez μπορεί να ήταν εκείνος που τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες αλλά στη σύγκρουση μεταξύ τους είναι φανερό ότι ο Massa βιάστηκε υπερβολικά να προσπεράσει και φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την επαφή. 

7. Scuderia Torro Rosso Renault - 12 βαθμοί

Ύστερα από σπουδαία εμφάνιση ο Vergne άξιζε τους βαθμούς της 8ης θέσης. Ο Kvyat δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει τον αγώνα υποκύπτοντας σε οδηγικό λάθος στον 47ο γύρο. 

8. Lotus Renault - 8 βαθμοί

Το Καναδικό GP είναι ένας αγώνας που θα ήθελε γρήγορα να ξεχάσει η γαλλική ομάδα. Στον 21ο γύρο ο Maldonado έχασε την ισχύ του κινητήρα του και εγκατέλειψε ενώ την ίδια μοίρα είχε και ο Grosjean στον 59ο γύρο λόγω σπασμένης πίσω πτέρυγας.

9. Marussia Ferrari - 2 βαθμοί

Πανωλεθρία στον πρώτο γύρο με τα μονοθέσια της ομάδας να κοπανάνε μεταξύ τους στις πρώτες στροφές. Ο Chilton τιμωρήθηκε με ποινή τριών θέσεων για την εκκίνηση του Αυστριακού GP ως υπαίτιος για το ατύχημα. 

10. Sauber Ferrari - 0 βαθμοί

Η απογοητευτική σεζόν της ελβετικής ομάδας συνεχίζεται. Απώλεια ισχύος και εγκατάλειψη στον 64ο γύρο για τον Gutierez, στην αδιάφορη 13η θέση ο Sutil. 

11. Catheram Renault - 0 βαθμοί

Ο Marcus Ericsson αντιμετώπισε προβλήματα στο turbo με το καλημέρα και εγκατέλειψε στον 7ο γύρο, ενώ στον 24ο ήταν η σειρά του Kobayashi από σπασμένη ανάρτηση.

Vittorio