GP Αυστραλίας: Σα να μην πέρασε μια μέρα

Στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν ο Lewis Hamilton συνέχισε από εκεί που τελείωσε πέρυσι. Μετατρέποντας σε νίκη pole position του Σαββάτου έδωσε το σύνθημα της υπεράσπισης του τίτλου του αλλά και της συνέχισης της κυριαρχίας της Mercedes.
Πλάι του στο βάθρο, συμπληρώνοντας το 1-2 για τη Mercedes, ο Nico Rosberg και το ολοκλήρωσε ο Sebastian Vettel στην παρθενική του εμφάνιση με τη Ferrari. Εκπληκτικό ντεμπούτο πραγματοποίησε ο νεαρός Felipe Nasr της Sauber καταφέρνοντας την 5η θέση. Μεγάλος άτυχος του αγώνα ο Kimi Raikkonen.

Πλην της Marussia που δεν κατάφερε να συμμετάσχει σε όλο το αγωνιστικό τριήμερο του Albert Park, το grid του αγώνα είχε επιπλέον ελλείψεις. Ο Valterri Bottas αποκόμισε έναν τραυματισμό στην πλάτη από τις κατατακτήριες και προληπτικά έμεινε εκτός, όπως και ο Daniil Kvyat που αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο της Red Bull. Σε όλες τις παραπάνω απουσίες προστέθηκε και ο Kevin Magnussen ο οποίος είδε τη μονάδα ισχύος του να παραδίδει πνεύμα κατά το γύρο προθέρμανσης. Έτσι στο ηλιόλουστο Albert Park παρατάχθηκαν 15 μονοθέσια...

Το safety car ανάμεσα στους λίγους

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καθαρά πρώτος ακολουθούμενος από τον Rosberg. Πιο πίσω ο Raikkonen ξεκίνησε πολύ καλά και προς στιγμήν βρέθηκε μπροστά από τον Vettel αλλά ο Γερμανός πάτησε απότομα πάνω στο κερμπ της πρώτης στροφής και στην επαναφορά ακούμπησε με τον Φινλανδό. Ο Raikkonen στη συνέχεια ακούμπησε τον Nasr και ο επερχόμενος Maldonado δεν πρόλαβε να αντιδράσει με αποτέλεσμα να έχει και αυτός επαφή και να τελειώνει τον αγώνα του στις μπαριέρες. To safety car μπήκε στην πίστα και στο restart του 4ου γύρου ο Nasr προσπέρασε ωραία τον Sainz, ο οποίος υπέκυψε λίγο αργότερα και στον Raikkonen που προσπαθούσε να ανακάμψει έχοντας πέσει 8ος μετά την επαφή της εκκίνησης. 

Ντεμπούτο πολλών υποσχέσεων από τον νεαρό Nasr

Eπιθετικές Ferrari

Ο Hamilton ήταν άνετα πρώτος ελέγχοντας τη διαφορά από τον team mate του και πιο πίσω οι Massa-Vettel θα έδιναν τη δική τους μάχη για την τελευταία θέση στο βάθρο. Στον 17ο γύρο ο Raikkonen, όντας κολλημένος πίσω από τον Ricciardo, πήρε εντολή να μπει για αλλαγή ελαστικών. Ο πρωταθλητής του 2007 φόρεσε φρέσκα μαλακά ελαστικά και βγαίνοντας στην πίστα άρχισε να κινείται με καταιγιστικό ρυθμό. Προηγουμένως όμως οι μηχανικοί της Ferrari τον είχαν καθυστερήσει χάνοντας περίπου 5''. Μετά 4 γύρους άρχισαν να μπαίνουν για pit stop και οι υπόλοιποι οδηγοί αλλάζοντας όμως σε μεσαία γόμα ώστε να πάνε με αυτήν μέχρι το τέλος. Το στοίχημα τώρα ήταν για τη Ferrari και τον Raikkonen που είχαν αποφασίσει να σταματήσει δύο φορές για αλλαγή ελαστικών. Με την ολοκλήρωση των pit stop ο Vettel είχε βρεθεί μπροστά από τον Massa και ο Raikkonen είχε ανακτήσει την 5η θέση. Χαμένος ήταν ο Carlos Sainz jr ο οποίος μετά από ένα καταστροφικό pit stop είχε πέσει τελευταίος.  

Άδοξο τέλος για Raikkonen, 1-2 η Mercedes

Ο Raikkonen συνέχισε να κάνει τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο και πλησίαζε τον Massa με ρυθμό μεγαλύτερο του 1'' το γύρο. Την ίδια ώρα ο Rosberg άρχισε να αντιδρά στη μάχη της κορυφής ρίχνοντας τη διαφορά του από τον Hamilton στο 1,5''. Καλό αγώνα πραγματοποιούσε και ο Max Verstappen αλλά στον 34ο γύρο υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη.  Στον 41ο ο Raikkonen μπήκε στα pit για να "πετάξει" τη μαλακή γόμα και να φορέσει τη φρέσκια μεσαία ώστε να κυνηγήσει το Massa που είχε μεσαία πιο φθαρμένα ελαστικά. Όμως οι μηχανικοί του τον πρόδωσαν για δεύτερη φορά και μην έχοντας κουμπώσει καλά τον πίσω αριστερό τροχό ο Φινλανδός έκανε λίγα μέτρα στην πίστα και παραμέρισε τη Ferrari του εγκαταλείποντας. 

Ο ιπτάμενος Raikkonen υπέκυψε στο διπλό αμάρτημα των μηχανικών του.

Στους εναπομείναντες γύρους δεν άλλαξε τίποτα. Ο Hamiton πήρε την καρό σημαία μετατρέποντας σε νίκη για 7η σερί φορά την pole position που είχε κατακτήσει και ο Rosberg ολοκλήρωσε τον θρίαμβο της Mercedes. Ο Vettel έδωσε το βάθρο στη Ferrari και ο Massa ακολούθησε στην 4η θέση. Τη 10άδα συμπλήρωσαν o εκπληκτικός Nasr και οι Ricciardo-Hulkenberg-Sainz-Ericsson-Perez. Απογοήτευση για τη McLaren με τον Button να τερματίζει τελευταίος με προβλήματα στο κιβώτιο. 

Σε πολύ καλό δρόμο η Ferrari. Βάθρο με το καλημέρα!

Αναλυτικά η κατάταξη


Επόμενος αγώνας το τριήμερο 26-28 Μαρτίου στη Μαλαισία.  

Vittorio